...Mindennapi találkozásaim üzletekkel, emberekkel, eladókkal, szolgáltatókkal - akiket én egyszerűen balekoknak hívok...

Mindennapi balekok

Mindennapi balekok

Google Adwords

2016. október 24. - Balkáni

Elég nagy szakértőnek tartom magam, a Google Adwords kezelésében. A Google Adwords egy reklámfelület, amiért fizetni kell. Ha valaki rákeres valamire a Googleban, nagy valószínűséggel már találkozott ilyen hirdetéssel, ezek vannak általában felül, a találati lista elején, egy kis - hol zöld, hol sárga - ikonnal "Hirdetés". 

Ennek a kezelése egyáltalán nem egyszerű. Bár elsőre annak tűnik, viszonylag könnyű meghirdetni valamit, ám a rendszer nagyon mély, rengeteg funkcióval, amiről már tanulmányok, könyvek jelentek meg (külföldön), illetve itthon is vannak cégek, akik ennek a menedzselésével foglalkoznak. Jut eszembe, egyszer egy ilyen menedzser céget felkerestem, hogy nézzenek rá a kampányomra, mit tudnánk javítani. Ők pénzért vállalják ezt természetesen. Mondanom sem kell, semmit nem tudtak optimalizálni, tehát még mindig nagyobb szakértőnek tartom magam Adwords ügyben, mint a legtöbb - magát "szakértőnek" nevező vállalkozás.

A minap viszont ráakadtam egy hirdetésre, ami felkeltette a figyelmemet. A hirdetés első sorában az a település szerepelt, ahonnan én kerestem. Példa: Google keresőbe beírom: "autószerelő". Találati lista első helye: "autószerelő Szeged". Feltételezve, hogy én Szegedről keresek (Szegedről "netezek"). Nyilvánvaló, hogy a rendszer IP cím alapján érzékeli, hogy honnan netezek, és az ügyes hirdető úgy állította be a kampányát, hogy dinamikusan generálódik a hirdetésébe a "Szeged" szó, vagy épp aki ahonnan keres. Ügyes! 

Próbáltam keresgélni angol oldalakon (is), mivel ilyen funkciót nem találtam sosem az Adwordsben. Nem jutottam előre. Már majdnem ott tartottam, hogy felhívom ezt a céget, és megkérdezem, kivel csináltatják a reklámot, mert tanácsra van szükségem, amikor eszembe jutott, hogy magát a Google-t is fel tudom hívni, hisz van száma a magyar Adwords képviseletnek. 

Felhívtam. Egyébként már korábban is volt hozzájuk kérdésem, amire nem igazán tudtak válaszolni. Ezt most megfejelték. A beszélgetés eképpen zajlott:

(én) - Jó napot kívánok, XY vagyok, és lenne egy Adwords kérdésem
(Google) - Jó napot, remélem (...) tudok segíteni.
(én) - Láttam egy hirdetést, aminek a címsorában a saját településem neve szerepelt. Nyilván dinamikusan generálódott oda, a rendszer érzékelte a települést, ahonnan netezek. Szeretnék én is ilyen hirdetést létrehozni, de sehol nem találom.
(Google) - Őőőőőőőőőő. Hát, megmondom őszintén, fogalmam nincs.
(én) - Minden jót kívánok!

Kell valamit hozzáfűznöm a Google által fizetett Magyarországi reklámfelügyelet szaktudásához, vagy sem?

 

h-well_kft_google_adwords_hirdetes.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapibalekok.blog.hu/api/trackback/id/tr6111835265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása