...Mindennapi találkozásaim üzletekkel, emberekkel, eladókkal, szolgáltatókkal - akiket én egyszerűen balekoknak hívok...

Mindennapi balekok

Mindennapi balekok

Használt autó kereskedés - Mikepércs

2016. október 02. - Balkáni

Szándékosan nem írtam ki a kereskedés nevét. Mert talán nem érdemlik meg. Kivételesen én is emberséges vagyok. Talán.

Történt, hogy szerettem volna vásárolni egy Lada Niva terepjárót, amolyan harmadik autónak. Hobbiból, speciális célra. Mindenki le akart beszélni róla, de én nem hagytam magam. Eleve már van egy Ladám, és amúgy is szeretem. Úgyhogy elkezdtem a 400 ezer forint alatti, öreg Lada Niva hirdetések közt kutakodni. Persze a legtöbb már kézzel és ecsettel festett, agyonrohadt, széteső félben levő volt. Elég jól "tartja az árát" ez az Ukrán csoda. Ilyen összegért már tip-top, "fiatal", nyugati kisautókat lehet venni. A minap egy barátom 300 ezer forint körüli áron egy meseszép-mesejó Daewoo Matizt vett a barátnőjének. Meg nem mondtam volna, hogy tizenX éves az autó. De hát én Lada Nivára vágytam...

Hosszú keresgélés után jutottam el egy - a képek és a leírás alapján - megfelelő autóhoz. Felhívtam a kereskedőt, aki annyira szívélyes volt, hogy még azt is felajánlotta, hogy elém jön a vonatállomásra - mivel mondtam neki, hogy 220 km távolságból érkezem, kalandvágyból - vonattal. Szeretek kirándulni, vonatozni. Szóval jól esett, hogy felajánlotta, hogy kijönne az állomásra. Egyébként a kereskedés fényképei közt láttam, hogy "Non-Stop". Ez érdekes volt, meg is kérdeztem, hogy "éjjel 3 órakor is mehetek?". A válasz: "éjjel csak ügyelet (??) van, autót nem lehet venni". Nem tudtam hová tenni - és a mai napig sem tisztáztam - mit jelent egy autókereskedőnél, az éjjeli "ügyelet". Na mindegy. Egyszóval letisztáztam, hogy megyek másnap az autóért - vonattal. 

Az indulás napján is felhívtam a kereskedést, még egyszer megkérdeztem: "biztos üzemképes az autó? elhozható? minden rendben van vele?" A válasz az volt: "két ilyen Ladánk is van, mindkettő remek állapotú.". Jeleztem, hogy fél kettőkor - a Vasárnapi zárás előtt fél órával érkezem.

Meg is indultunk a feleségemmel a gépkocsiért. Reggel 8 órakor indulás, taxival a vonatállomásra (12 ezer forint), sebaj. Kaland. Vonatjegyek 9 ezer forint - sebaj, kaland, jó vétel lesz. 

Debrecenbe érve ismét taxi - mert hogy a felajánlást, mely szerint a kereskedő kijön értünk - nem akartam elfogadni. Biztos hülye vagyok. Szóval további 4 ezer forint - Debrecen/Mikepércs. 

Odaérünk a kereskedéshez - Lada Niva - sehol. Legalábbis amit én kinéztem, a fehér. Volt ott még egy (amit telefonban is elmondtak, hogy az is csodálatos) de az olyan rémesen nézett ki, hogy nem törődtem vele. Kérdezem a kereskedőt, hol az én szép hófehér Nivám. Pislog, és zavarba jön: "őőőő, most próbálják éppen ki". Na mondom, remek. Volt ott kb. 140 autó, és Vasárnap zárás előtt 20 perccel pont az én Nivámat jött valaki megnézni, 4 perccel előttem. Hát csak az imádkozás maradt. Azt mondta a kereskedő, hogy ha nekik nem tetszik, akkor az enyém lehet. Remek - mondom. Akkor ha másnak nem kell a 30 éves "öreg", akkor én még elvihetem....

Negyed óra múlva visszaér a másik vevőjelölt, kipattan, és közli, hogy nincs fék az autón, nem veszi meg - távozik. Ő is 160 km-ről jött egyébként, gondolom boldog volt.

Na mondom, nézzük azt a féket. Menjünk egy kört. Hát ekkor már nem indult be az autó igazán. Le-lefulladt. Közölték, hogy "csak alapjárat". Jó, mondom akkor állítsunk az alapjáraton (még jó, hogy Ladánál ez nem nagy ügy). Kérem, nyissuk a motorházat fel. Motorház nem nyílik. Semmi áron. Feszegetés, rángatás, az nem nyílt fel. 

Ekkor már a kereskedő is érezte, hogy kínos a helyzet. Azt mondja: " odaadom 100 ezerrel olcsóbban (megjegyzem, 300 ezer volt az ár, tehát itt a 100 ezer engedmény az óriásinak minősül"). Hát mondom, én nem mernék elindulni vele, még ha ingyen van sem. Ekkor bepattant a kereskedő, hogy megy vele egy kört ő maga. Elindult 2 perc indítgatás után. Elment. Öt perc. Tíz. Tizenöt. Sehol...

A kereskedő fia a nyomába eredt, majd vontatókötéllel megjelentek 20 perc múlva. Visszahúzták az autót. Még jó hogy nem a fék volt a gond, hanem leállt az autó. Kész, vége, nem indul, ennyi.

Roppant kínos volt az egész. Viszont pro, hogy az eladó ekkor már mindent felajánlott. Kávé, sör, bor, pálinka, vonatjegyek ára, pályaudvarra szállítás stb. 

Egyszóval emberileg nem tudok rosszat mondani, azonban mint kereskedő - hát... Ha tudom, hogy jön egy vevő az ország másik feléből, biztos hogy megyek egy kört az autóval, mielőtt telefonban invitálom.

A Debreceni (Mikepércsi) kirándulás közel 50 ezer forintban állt meg (ebéddel, visszaúttal), de mégsem írom ki a kereskedés nevét. Talán ők nem érdemlik meg.

UI: a másik Lada Niva - amely már külsőre is rémisztő volt - mint kiderült, még vizsgával sem rendelkezik. Tehát azzal sem tudtam volna vigasztalódni, noha azt mondták telefonban: "mindkét Niva elvihető". Igen elvihető. Csak az egyik nem a saját lábán, a másik pedig vizsga nélkül - szintén maximum autómentővel...

lada-niva-2013-wallpaper-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapibalekok.blog.hu/api/trackback/id/tr3511761539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása